Rady
Nevíte si rady a potřebujete pomoci, neváhejte nás kontaktovat na tel.:+420 728 467 417, rádi Vám vše zodpovíme.
1. Potřebné věci a doklady k vyřízení pohřbu zesnulé/ho
- občanský průkaz
- oblečení pro zesnulého
- občanský průkaz objednavatele pohřbu
- list o prohlídce zesnulé/ho (který Vám při úmrtí doma bude vystaven přivolaným
- lékařem, nebo jej obdržíte od lékaře při úmrtí v nemocnici)
2. Úmrtí doma
V případě, že Vám někdo zemře doma, nejprve zavolejte zdravotnickou záchranou službu na tel.č. 155, která provede ohledání zesnulé/ho a vystaví Vám list o prohlídce zesnulé/ho – jen lékař může konstatovat smrt.
Tento list zmocňuje pohřební službu (na tel: 728 467 417, 602 287 172,) k převozu zesnulé/ho. Na dalším postupu se s námi domluvíte při příjezdu na místo nebo později telefonicky.
3. Úmrtí v nemocnici, domově důchodců či jiném zařízení
Telefonicky nás kontaktujte a poté se s potřebnými doklady – viz bod 1. – dostavíte do
kanceláře, případně za vámi kamkoliv přijedeme.
4. Informace o úředních záležitostech
-
Úmrtní list zesnulé/ho bude matrikou (dle místa úmrtí ) zaslán na adresu objednavatele.
- Dědické řízení – pozůstalost vyřizuje příslušný notář, který sám kontaktuje objednavatele. K tomuto řízení budete potřebovat úmrtní list zesnulé/ho, fakturu, doklad o zaplacení a občanský průkaz objednavatele.
5. Informační povinnost o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
Ve smyslu a podle ustanovení §14 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění předpisů pozdějších, s odkazem na občanský zákoník č. 89/2012 Sb. se poskytuje spotřebiteli ( klientu) tato INFORMACE o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů:
- Prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu, kterým je Česká obchodní inspekce www.coi.cz. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvádějí se tyto informace i na těchto internetových stránkách.
- V případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.

